جراحی زیبایی سینه ماموپلاستی در اهواز

جراحی زیبایی سینه ماموپلاستی

جراحی زیبایی سینه ماموپلاستی در اهواز – ماموپلاستی به گروهی از روش‌های جراحی اطلاق می‌شود که هدف آن تغییر شکل سینه است. دو نوع اصلی ماموپلاستی وجود دارد:

ماموپلاستی بزرگ‌کننده که معمولاً برای افزایش سایز، تغییر شکل و بافت سینه‌ها انجام می‌شود. ماموپلاستی کاهشی معمولاً برای کاهش سایز، تغییر شکل و بافت سینه ها انجام می شود. که شامل برداشتن بافت پستان است. ماموپلاستی در ابتدا یک روش جراحی را برای کمک به رهایی زنان از اضافه وزن سینه‌هایشان بود و بعداً برای اهداف زیبایی مورد استفاده قرار گرفت.

ماموپلاستی تقویتی (بزرگ کننده)

بزرگ کردن سینه، شامل استفاده از ایمپلنت سینه یا انتقال چربی برای افزایش سایز سینه ها است. این روش همچنین می‌تواند حجم سینه‌های از دست رفته پس از کاهش وزن یا بارداری را بازیابی کند، یا عدم تقارن سینه را بهبود بخشد. برای برخی از زنان، بزرگ کردن سینه راهی برای احساس اعتماد به نفس بیشتر است. برای برخی دیگر، این بخشی از بازسازی سینه با توجه به شرایط مختلف بیمار است.

بزرگ کردن سینه با ایمپلنت هایی انجام می شود که می توانند زیر عضله قفسه سینه یا روی عضله قفسه سینه قرار گیرند. به طور کلی، تمام عمل‌های بزرگ کردن سینه، روش‌های کم تهاجمی هستند که شامل برش‌هایی با طول تنها سه سانتی‌متر است. بزرگ کردن سینه یک روش نسبتا ساده است. و مانند هر جراحی دیگری عوارض و خطرات خود را دارد.

بزرگ کردن سینه خطرات مختلفی را به همراه دارد، از جمله:

• بافت اسکار که شکل ایمپلنت سینه را مخدوش می کند (انقباض کپسولی)
  • درد سینه
  • تغییر در حس نوک سینه و سینه
  • نشت یا پارگی ایمپلنت

ماموپلاستی کاهشی

جراحی کوچک کردن سینه به عنوان ماموپلاستی کاهشی شناخته می شود. این یک روش جراحی زیبایی است که هدف آن کاهش سایز سینه های بزرگ یا افتادگی است. سینه های بزرگ می تواند برای بیماران دردسرساز شود و منجر به علائم بالقوه ناتوان کننده و کیفیت پایین زندگی شود. بیمارانی که به دنبال کوچک کردن سینه هستند معمولاً با شکایت از کمردرد، گردن درد، ناراحتی شدید، آزار و اذیت ناخواسته، و تصور ضعیف از خود، و علائم دیگر مراجعه می کنند. این بیماران می‌توانند از کاهش اندازه سینه سود زیادی ببرند، زیرا بیشتر علائم با ماموپلاستی کاهش می‌یابند.

دلایل درمان جراحی زیبایی سینه

بسیاری از زنان با سینه‌های بزرگ درجات مختلفی از ناراحتی‌های جسمی و روانی را تجربه می‌کنند که اغلب شامل موارد زیر است:

• درد در سینه، گردن، پشت یا شانه
  • وضعیت بدنی بد
  • عدم توانایی در شرکت در ورزش
  • اعتماد به نفس پایین
  • هدف از جراحی کاهش سایز سینه ها،متناسب کردن سایز سینه با اندام است

فواید جراحی زیبایی سینه

هزاران عمل ماموپلاستی هر ساله انجام می شود و بیشتر زنان از نتایج آن راضی هستند. مطالعه ای بر روی 66 زن که تحت عمل جراحی کوچک کردن سینه قرار گرفته بودند، گزارش داد که این زنان 94٪ از نتایج این روش (از نظر اندازه، شکل، موقعیت نوک سینه و احساس در سینه) رضایت داشتند. به طور کلی، این و سایر مطالعات نشان داده اند که کاهش سایز سینه باعث بهبود عملکرد، رفاه و کیفیت زندگی زنان با سینه های بیش از حد بزرگ یا افتاده می شود.

خطرات خاص جراحی کوچک کردن سینه عبارتند از:

• به جا ماندن زخم
  • خون ریزی
  • عدم تقارن سینه ها (اندازه و شکل)؛
  • جای زخم غیر طبیعی؛
  • از دست دادن حس در نوک پستان یا پوست سینه؛
  • مشکلات شیردهی
  • نیاز به تکرار جراحی

سرطان سینه و ماموپلاستی

تحقیقات نشان داده است که جراحی کوچک کردن سینه، برای زنانی که در معرض خطر بالای سرطان سینه هستند، ممکن است به عنوان یک استراتژی پیشگیری اولیه موثر برای مقابله با سرطان سینه عمل کند. برخلاف ماستکتومی، ماموپلاستی درمانی به عنوان راهی برای درمان سرطان سینه در زنان با سینه‌های بزرگ‌تر و در جایی که سرطان پستان در مراحل اولیه تشخیص داده می‌شود، شناخته شده است.

بسیاری از گزارش‌ها همچنین به رابطه بین سرطان سینه و ماموپلاستی تقویتی با استفاده از ایمپلنت پرداخته‌اند. اکثر آنها گزارش می دهند که افزایش ریسک سرطان سینه در بیماران با ماموپلاستی افزایشی وجود ندارد. برعکس، چندین مطالعه گزارش کرده‌اند که میزان سرطان سینه در بیمارانی که ماموپلاستی تقویتی دارند کمتر است. این مطالعات استدلال می‌کنند که میزان بروز کمتر سرطان سینه احتمالاً به دلیل دریافت کالری کمتر در بیمارانی است که مایل به انجام ماموپلاستی تقویتی هستند. این بیماران با توجه به لاغری، ریسک کمتری برای سرطان سینه دارند.

یکی از نگرانی‌های بازماندگان سرطان سینه می‌تواند ظاهر فیزیکی سینه‌های آن‌ها پس از انجام عمل‌های جراحی مورد نیاز برای درمان سرطان سینه باشد. ماموپلاستی ترمیمی بازسازی سینه است که پس از ماستکتومی انجام می شود تا ظاهری طبیعی به سینه ها بدهد. برخی از عواملی که قبل از تصمیم گیری در مورد مناسب بودن چنین جراحی در نظر گرفته می شوند عبارتند از: اندازه و شکل سینه ها قبل از عمل، مقدار بافت باقیمانده پس از ماستکتومی، احتمال بازگشت سرطان، و اینکه اسکار ماستکتومی چگونه به نظر می رسد و کجاست. ماموپلاستی همچنین به عنوان راهی برای زنان برای رسیدگی به تغییرات فیزیکی که ماستکتومی در بدن آنها ایجاد می کند، تکامل یافته است. جراحی برای بازسازی سینه ها را می توان همراه با ماستکتومی یا پس از بهبودی بدن از ماستکتومی شروع کرد.

ماموگرافی به طور کلی بر روی سینه های بازسازی شده ای که ایمپلنت داشته اند انجام نمی شود، توصیه می شود خانمی که ایمپلنت سینه انجام داده است، قبل از انجام ماموگرافی به تکنسین رادیولوژی اطلاع دهد، زیرا ممکن است برای حصول اطمینان از نتایج صحیح اقدامات خاصی لازم باشد.

برای جراحی زیبایی سینه ماموپلاستی در اهواز توسط دکتر شالباف جراح پلاستیک در اهواز تماس بگیرید
منبع مقاله